Joanna Majewska

neurologopeda

  • Studia magisterskie – Pedagogika Ogólna –  Uniwersytet  Pomorski w Słupsku
  • Podyplomowe Studium Logopedii Szkolnej – GWSH Gdańsk
  • Podyplomowe Studium Terapii Logopedycznej – Uniwersytet Gdański
  • Podyplomowe Studium Neurologopedyczne – Uniwersytet Gdański
  • Podyplomowe Studium Treningu Kadry Kierowniczo – Menedżerskiej – Politechnika Gdańska
  • Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego jako nowe spektrum zaburzeń na poziomie CUN
  • Szkolenie z diagnostyki i terapii neurologopedycznej zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – moduł I
  • K-taping dla logopedów
  • PISAK – Polski Integracyjny System Alternatywnej Komunikacji
  • Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy – wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem od 0 do 2 r.ż.
  • Elektrostymulacja w terapii logopedycznej – Centrum Terapii LogoMedica
  • Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami z autyzmem – kurs 3-stopniowy
  • Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • Rozwój daje radość – praca z małym dzieckiem z autyzmem nad komunikacją, zabawą i samodzielnością
  • Aktywizacja układu mięśniowo-szkieletowego poprzez stymulację nerwów czaszkowych – Logopeda na Walizkach
  • Opóźniony Rozwój Mowy – prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne
  • Ankyloglosja – diagnoza i terapia logopedyczna przed i po zabiegu – Teczka Logopedy
  • Ocena wędzidełek u niemowląt i dzieci starszych. Procedura badania z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi – Teczka Logopedy
  • Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem z użyciem oryginalnego testu PEP-r
  • MAKATON poziom I, II, III
  • Szkolenie „Muzyka i zabawa w Makatonie”
  • Szkolenie z zakresu terapii widzenia
  • Przegląd badań dotyczących wpływu wibracji na narządy mowy, zastosowanie wibratorów logopedycznych w terapii
  • AAC – szkolenie z zakresu metod alternatywnej komunikacji: Dobór systemu komunikacji i konstruowanie pomocy ułatwiających porozumiewanie się
  • Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi problemami problemami komunikacji
  • Kinezjologia Edukacyjna – I i II stopień
  • Jak radzić sobie ze stresem w miejscu pracy i chronić się przed wypaleniem zawodowym
  • Aktywny wózkowicz – świat bez barier
  • Neuro-sensomotoryczna integracja odruchów twarzy
  • Logorytmika – metoda stymulacji sprawności językowej dzieci młodszych
  • Konferencja „Praca z dzieckiem z zaburzeniami autystycznymi. Metoda Elżbiety Wianeckiej” konferencja
  • Wieloprofilowe usprawnianie dziecka ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju
  • Jak konstruować program pracy i pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
  • Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – moduł I
  • Szkolenie „Seksualność dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną i autystycznym spektrum zaburzeń”
  • Metoda Warnkego – praktyczne zastosowanie treningu słuchowego, wzrokowego i motorycznego za pomocą urządzenia BrainBoy Universal
  • Szkolenie „Masaż logopedyczny od podstaw. Podejście praktyczne”
  • Kurs wprowadzający Johansen IAS
  • Kurs Metody Johansena IAS z zakresu teorii, diagnostyki i treningu dziecka z problemami w obrębie zaburzeń przetwarzania słuchowego
  • „Mózgowe porażenie dziecięce” usprawnienie neurologopedyczne w oparciu o badania nad rozwojem dziecka
  • Szkolenie z zakresu zastosowania Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia ICF
  • Metoda werbo-tonalna. Programowanie rozwoju fonologicznego
  • Terapia miofunkcjonalna wg Anity Knittel
  • Terapia Bazalna
  • Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością poziom I i II
  • Staw skroniowo-żuchwowy okiem logopedy
  • Diagnoza i terapia dysfagii neurogennej

Od prawie 20 lat pracuję jako logopeda i neurologopeda z dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ponadto jestem certyfikowanym terapeutą metody Johansena IAS – indywidualnej stymulacji słuchu. W swojej pracy  staram się budować relacje oparte na szacunku i zaufaniu, podążać za potrzebami dziecka. Bezpieczna, serdeczna atmosfera, uważne słuchanie dziecka i rodziców, indywidualne podejście, to dla mnie podstawy do prowadzenia skutecznej terapii i wspierania rozwoju moich podopiecznych.