Joanna Majewska
neurologopeda
- Studia magisterskie – Pedagogika Ogólna – Uniwersytet Pomorski w Słupsku
- Podyplomowe Studium Logopedii Szkolnej – GWSH Gdańsk
- Podyplomowe Studium Terapii Logopedycznej – Uniwersytet Gdański
- Podyplomowe Studium Neurologopedyczne – Uniwersytet Gdański
- Podyplomowe Studium Treningu Kadry Kierowniczo – Menedżerskiej – Politechnika Gdańska
- Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego jako nowe spektrum zaburzeń na poziomie CUN
- Szkolenie z diagnostyki i terapii neurologopedycznej zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – moduł I
- K-taping dla logopedów
- PISAK – Polski Integracyjny System Alternatywnej Komunikacji
- Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy – wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem od 0 do 2 r.ż.
- Elektrostymulacja w terapii logopedycznej – Centrum Terapii LogoMedica
- Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami z autyzmem – kurs 3-stopniowy
- Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
- Rozwój daje radość – praca z małym dzieckiem z autyzmem nad komunikacją, zabawą i samodzielnością
- Aktywizacja układu mięśniowo-szkieletowego poprzez stymulację nerwów czaszkowych – Logopeda na Walizkach
- Opóźniony Rozwój Mowy – prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne
- Ankyloglosja – diagnoza i terapia logopedyczna przed i po zabiegu – Teczka Logopedy
- Ocena wędzidełek u niemowląt i dzieci starszych. Procedura badania z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi – Teczka Logopedy
- Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem z użyciem oryginalnego testu PEP-r
- MAKATON poziom I, II, III
- Szkolenie „Muzyka i zabawa w Makatonie”
- Szkolenie z zakresu terapii widzenia
- Przegląd badań dotyczących wpływu wibracji na narządy mowy, zastosowanie wibratorów logopedycznych w terapii
- AAC – szkolenie z zakresu metod alternatywnej komunikacji: Dobór systemu komunikacji i konstruowanie pomocy ułatwiających porozumiewanie się
- Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi problemami problemami komunikacji
- Kinezjologia Edukacyjna – I i II stopień
- Jak radzić sobie ze stresem w miejscu pracy i chronić się przed wypaleniem zawodowym
- Aktywny wózkowicz – świat bez barier
- Neuro-sensomotoryczna integracja odruchów twarzy
- Logorytmika – metoda stymulacji sprawności językowej dzieci młodszych
- Konferencja „Praca z dzieckiem z zaburzeniami autystycznymi. Metoda Elżbiety Wianeckiej” konferencja
- Wieloprofilowe usprawnianie dziecka ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju
- Jak konstruować program pracy i pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
- Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – moduł I
- Szkolenie „Seksualność dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną i autystycznym spektrum zaburzeń”
- Metoda Warnkego – praktyczne zastosowanie treningu słuchowego, wzrokowego i motorycznego za pomocą urządzenia BrainBoy Universal
- Szkolenie „Masaż logopedyczny od podstaw. Podejście praktyczne”
- Kurs wprowadzający Johansen IAS
- Kurs Metody Johansena IAS z zakresu teorii, diagnostyki i treningu dziecka z problemami w obrębie zaburzeń przetwarzania słuchowego
- „Mózgowe porażenie dziecięce” usprawnienie neurologopedyczne w oparciu o badania nad rozwojem dziecka
- Szkolenie z zakresu zastosowania Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia ICF
- Metoda werbo-tonalna. Programowanie rozwoju fonologicznego
- Terapia miofunkcjonalna wg Anity Knittel
- Terapia Bazalna
- Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością poziom I i II
- Staw skroniowo-żuchwowy okiem logopedy
- Diagnoza i terapia dysfagii neurogennej
Od prawie 20 lat pracuję jako logopeda i neurologopeda z dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ponadto jestem certyfikowanym terapeutą metody Johansena IAS – indywidualnej stymulacji słuchu. W swojej pracy staram się budować relacje oparte na szacunku i zaufaniu, podążać za potrzebami dziecka. Bezpieczna, serdeczna atmosfera, uważne słuchanie dziecka i rodziców, indywidualne podejście, to dla mnie podstawy do prowadzenia skutecznej terapii i wspierania rozwoju moich podopiecznych.