Joanna Stępińska

psycholog

  • Psychologia, specjalizacje: psychologia wychowawcza, rehabilitacyjna, Uniwersytet Warszawski
  • Psychologia społeczna, SWPS Uniwersytet Humanistyczno – Społeczny w Warszawie
  • Diagnoza psychologiczna w praktyce klinicznej – Uniwersytet SWPS w Warszawie
  • Uważność i współczucie. Podstawy, badania i zastosowania. Uniwersytet SWPS w Warszawie
  • Biblioterapia – Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
  • Szkolenie podyplomowe z psychoterapii poznawczo – behawioralnej dzieci i młodzieży – Poza Schematami w Warszawie
  • Roczny staż w Szkole Psychoterapii Gestalt
  • Szkolenie PECS (Picture Exchange Communication System) – poziom 1 – Pyramid Educational Consultants of Poland
  • Nauczanie 9 kluczowych umiejętności porozumiewania się – Pyramid Educational Consultants of Poland
  • TUS czyli Trening Umiejętności Społecznych – Fundacja Autyzm w Warszawie
  • Felinoterapia – Polski Związek Zooterapeutów i Przewodników Zwierząt Pracujących
  • Szkolenie masażu dźwiękiem I i II stopnia – Peter Hess Akademia: Polska
  • Certyfikowany diagnosta ADOS – 2 i PEP – 3

Jestem absolwentką psychologii wychowawczej i rehabilitacyjnej. Na Uniwersytecie Warszawskim ukończyłam studia doktoranckie i uzyskałam tytuł doktora nauk humanistycznych.
W pracy doktorskiej szczególną uwagę poświęciłam problematyce interakcji rodzica z małym dzieckiem z zaburzeniami rozwoju. Z uwagi na fakt, że rodzice i dziecko stanowią jedną nierozerwalną psychologiczną całość, w przeprowadzonych badaniach skupiłam się w dużej mierze na doświadczeniach rodziców. Opisywałam stosowane przez nich strategie radzenia sobie ze stresem, lękiem, depresją, samotnością. Przekładając to na język praktyki, oznacza to, że w trakcie pracy z dzieckiem poświęcam szczególną uwagę kompetencjom rodzicielskim. Otoczenie społeczne w którym wzrasta mały człowiek w trakcie całego procesu terapii wymaga wsparcia psychologicznego, informacji oraz edukacji.

Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując jako diagnosta, a także w pracy terapeutycznej z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się jak i z zaburzeniami rozwoju. Organizowałam również cykliczne spotkania dla rodziców.

Możliwość pracy w wielospecjalistycznym, stale pogłębiającym swoją wiedzę zespole pozwala mi na łączenie różnorodnych strategii terapeutycznych w zależności od dynamiki rozwoju dziecka, charakterystyki jego rodziny, a przede wszystkim od korzyści jakie przynoszą one całemu otoczeniu, w którym wzrasta mały człowiek.